Sunday, 16 June 2013

Dugaan sem 3



Hai Blog.. hehe.. Sorie la lama tak update.. Bzy la blog.. Lagipun drive sndiri kn.. balik kdng mlm.. Penat la.. Ngntk lagi.. Nmpk cm sonok je kn drive.. tp ble dh bwk sndiri.. Mak ai.. kalau blh mcm nk upah driver je.. Dh la bdan penat.. Otak pun penat sbb whole day study... pas tu nk kne drive balik umah... Dh la tak dpt asrama.. Sbb intake terlalu ramai.. Skg ni pun asrama tak ckup.. So senior2 kne la mngalah kn.. bg la kat budak2 part 1 bilik tu... sabo je la... Msti senior je mngalah..Ape kurang ny senior ni?? ( mengarut dah ) .... 


Tak puas aty ckit la.. ckit je tak bnyk.. huhu.. penat taw kte org kumpul cop masuk kn kat kad aktiviti... sampai penuh.. ade krtas lbh pulak tu.. pg aktiviti tu aktiviti ni..kadang sampai tak balik rmh time hujung mnggu... Naik kn pointer ... Alik2 tak dpt asrama... Kn dh buang bnyk masa kat situ... Lpas tu nak sewa rumah kat luar kampus?? Mmng tak la... Dh la mahal giler... rm 100 .. rm 150... rm 200 sorang... lama2 botak trus... Dh la nak beli buku lagi... Buku tu murah tak pe jgk.. Ni tak.. Mahal la jgk.. Kesian la kat kawan2 aku yg duduk jaouh tu.. Dari semenanjung dari Miri , limbang.. Ingt tiket murah ke..?? Lpas tu byr sewa rumah pulak tu.. Mmng dugaan ... 


Yela.. Kte org ni menuntut ilmu... Nak tak nak terpaksa la sewa rumah mahal2...Ade murah tp tak selesa.. Mcm mna tu??  Abis tu nak tnggl kat mna?? tak kn kat bwh jambatan kot.. kn??? Ini lah dugaan yg terpaksa kami tanggung... Sabar je la.. Ni pun untuk masa dpn ... Bak kta pepatah.. 
" Bersusah-susah dahulu... Bersenang-senang kemudian " kn?? Mna la taw klua dari University nanti kerja mkn gaji ribu2.. sape taw kn.. Berkat susah time study dulu.. Amin !! hehe...

Penat ni sikit je... penat mak ayh cari rezeki nak suoh kte study.. Lpas tu cari duit nak byar pelajaran kita... Betul tak?? Mse ni la kte kne buat betul2.. berusaha nak balas balik jasa mak ayh tu... kn?? Biar la susah skg... Mna taw ada hikmah di sebalik suma yg terjadi... kn?? Nak pesan sikit.. Kalau poineter jatuh kn.. Jgn mngalah... Cuba lagi... Jgn sesekali mngalah.. Sbb bnda tu la yg menaik kn semangat kita ... Mnng la akn rasa down.. tp cube fikirkn balik...muhasabah diri... ape mistake kte kat situ... Berdoa kat Allah semoga di permudahkan sesi pembelajaran kita tu.. ok !! To My bestie Gud Luck !! Korang dh semester akhir kn?? Do your Best !! ok la blog... nti update lg k.. As salam... Love u blog... :)



                                                                                               
                                                                                                    

No comments: