Saturday 1 June 2013

Menghitung Hari





Hai Blog .. Wah2.. Sedar tak sedar kta dah masuk bln June !! Say Hello June !! Good Bye May !! Please be good to me June !! Blog pun brwajah baru kn.. haha.. thanx to my Bestie coz sudi tlg edit2 my blog.. Miss Firaz !!  




Ok ... Skg ni dah bulan June ... So .. Akn bermula la kehidupan aku yg dh setahun aku tempuhi.. Kehidupan yg di penuhi dgn dugaan  .. tekanan .. kseronokan .. kedukaan ..Semua perasaan ada... Perasaan yg paling-paling kerap mnghantui adalah Tekanan .. Mcm perasaan tu ade saka pulak kn.. Mnghantui ... Hahaha... Tp betul la.. mmng tu la perasaan yg kerap dirasai .. Lg2 kn kalo ade assignment... Kalau assgmnt tu sikit je tak pe.. Ni tak bnyk sngt !! 

Kehidupan selepas bergelar Student IPTA mnng mncabar jiwa Remaja ku .. ( aku tak brmksud nk show off yg aku ni student U ) tak ea... Mksd aku mncabar jiwa tu bkn buat bnde tak senonoh.. Tp mencabar diri dari segala dugaan ... Tekanan yg selalu dirasai jgk time exam... bile kte dh stdy kaw2 tp tak mnjdi mcm ape yg kita harap kn.. mse tu pergghhhh !! Mcm nk tarik diri pun ade jgk...  Tp itula hakikat ny.. Mmng payah ... Tp kne bsbr la.. Mgkin kte stdy cara yg slh kot .. mne taw kn..

Dulu zaman sekolah.. Nerd jer ... Jiwa budak2 .. Nakal.. Ske kacau org.. Buat bsing dlm kelas.. mcm2 la.. Lgpun kte time tu kn klas ikut umo... Nak nasihat sikit ye... Zaman sekolah tu tak payah la nak buat bnda2 tak elok.. Stdy la dulu... Penat taw mak ayh cari duit nk biayai prbelanjaan sekolah untuk kta... So appreciate la kat mak ayh .. Buat die org bangga... Aku tak de la nk ckp aku ni budak baik.. Tak jgk jahat ... Cuma hamba Allah yg selalu  cuba mmperbaiki diri ..  ) Dkt Universiti , Kolej , Matrikulasi kte jmpe org yg lain2 umo.. Cnth kn semester 1, tak sume yg dari semester 1 tu umo die 18... Ade yg umo die 19 .. 20... Haaa !! Kalau nak dibandingkan Sekolah dgn IPTA mmng jauh beza ... Suasana ny pun lain .. Jgn pulak dkt Universiti ke kolej ke buat hal tak senonoh... Ye la kte rse kte dh dewasa skit kn.?? Jangan !! Nanti binasa !! ... Pndai2 la bwk diri.. Dkt kn diri dgn Allah dn salu ingt mak ayh.. In Shaa Allah kita tak akn mudah lalai ...

Syukur Alhamdulillah skg ni aku dah nk msk semester 3.. Tnggl 2 semester lg yg aku perlu tempuhi ... So ni kira tgh2 la kn... Nak undur balik dh tak blh... So truskan la prjalanan tu ... Ok aku harap semester 3 ni aku akn lbh fokus .. Dah tak de mse nk enjoy2 sngt.. Sbb dh tgh2 skg ni.. Dan mkin mencabar sbjct yg aku ambk.. Hope prjalanan yg aku tempuhi tu brjln dgn lancar .. In Shaa Allah .. Ok la blog tu je.. nti ade mse updated lg... Annyong !! Love U blog !! 





No comments: